ACTA DE L’ASSEMBLEA DE L’AFA DE L’ESCOLA CARLIT A…

ACTA DE L’ASSEMBLEA DE L’AFA DE L’ESCOLA CARLIT A 26 DE NOVEMBRE DE 2021
A la ciutat de Barcelona, el dia 26 de Novembre de 2021 a les 21:00h, es celebra l’assemblea
de sòcies de l’AFA de l’escola Carlit, mitjançant Meet.
1. APROVACIÓ ACTA ASSEMBLEA ANTERIOR
S’aprova l’acta de l’assemblea anterior per 22 vots a favor i 1 abstencions (en aquell moment
23 persones a la reunió votant).
2. COMISSIONS MIXTES DEL CONSELL ESCOLAR
La Sheila explica les diferents comissions mixtes que hi ha al consell escolar i els seus
components en quant a membres de famílies, escola o representants de l’Ajuntament.
Una família consulta si seria possible fer mixta la comissió de cultura que estan engegant de
nou.
La Sheila li explica la creació del document sobre els comissions mixtes i el punt en el que es
troba.
3. COMISSIÓ MENJADOR
La Cristina informa que la Sheila i ella deixen la comissió menjador i deixen pas a les noves
famílies que s’afegeixen a la comissió.
Les famílies en general agraeixen la molta feina feta per les persones sortint de la comissió.
L’Albert Pérez es presenta i presenta als nous membres de la comissió, Albert Bellmunt, Núria
Mur, Jordi Sabaté i ell mateix.
4. VOTACIÓ CESSIÓ MENJADOR
El Joan explica com funciona el tema de la cessió de la gestió del menjador a l’escola. Al final
de cada curs l’escola demana a l’AFA si accepta la cessió de la gestió del menjador i fins ara
s’ha acceptat i ho ha portat l’AFA.
Al final del curs passat algunes famílies van plantejar l’opció de no agafar la gestió del
menjador i no es va votar perquè no coneixíem com serien les gestions a fer ni els terminis
legals necessaris i ara que tenim aquesta informació, es pot votar aquest tema.
Abans de realitzar la votació, es manté un debat obert, dens i llarg amb els pros i contres de la
gestió del menjador.
Una família comenta que si es queda la gestió del menjador l’AFA, s’haurien de canviar les
premisses. Gairebé tots els infants fan ús del menjador i cada vegada hi ha menys famílies
sòcies de l’AFA , potser una manera d’augmentar el número de sòcies seria que fos condició
ser-ne per poder quedar-se al menjador. I entre totes pagar el cost de la coordinadora.
Es procedeix a votar amb la pregunta “Vols que l’escola gestioni el menjador?”, resultat de la
votació:
SI 16, NO 18 i 2 abstencions de 36 famílies connectades al moment de la votació.
Una família com a no usuària de menjador reflexiona que aquesta energia que s’ha dedicat al
dia d’avui a aquest tema estaria molt bé aplicar-la també a la resta de comissions.
La junta felicita per la participació i que l’empenta d’avui serveixi per continuar i es proposa
votar la cessió anualment en aquetes dates per recolzar aquesta decisió en el temps i que el
president/a tingui el recolzament de les famílies a l’hora de signar.
Una família opina que l’escola ha d’acceptar més l’ajuda de l’AFA i treballar juntes. Proposa a
les persones sortints de la comissió fer una memòria amb totes les gestions, incidents, etc.,
que ha hagut els últims anys per informar a les famílies i a la comissió entrant.
5. TRASPÀS CONSELL ESCOLAR.
La Mònica i la Núria comenten i agraeixen la feina feta per la Lorena i la Silvia que surten
aquest any del Consell escolar.
Informen que al darrer Consell es van presentar els resultats interns de l’avaluació de l’escola i
de les avaluacions externes (probes competències 6è i avaluació sobre comprensió lectora).
De les probes competències de 6è es va explicitar que la informació no es pot fer pública, van
consultar a la AFFAC i és correcte que no es poden fer públiques les dades perquè poden crear
disgregacions.
Sobre les probes de comprensió lectora l’escola no té els resultats de les probes perquè es van
cremar els ordinadors i no s’han pogut recuperar.
Es va presentar el pla general d’obertura del curs (PGA).
Es va comentar el tema de reprendre els padrins de lectura i per ara, l’escola ha dit que no és
possible per la situació sanitària i les mesures.
Sobre la sol·licitud de participació a la Cantania, l’escola va dir que no perquè els especialistes
de música no ho veien adient.
Es va preguntar pels problemes de convivència en alguns grups i quins mecanismes s’estaven
treballant, l’escola va dir que estaven treballant, que eren conscients que estava sent difícil i
continuarien treballant.
Es va preguntar sobre el consell de delegades, que ells havien decidit que es crearia aquest
Consell i això feia que el Consell escolar seria merament informatiu.
6. COMISSIÓ CULTURA
La Sheila informa que tota la comissió de cultura marxa i els nous membres son el Fabrizio i la
Jeanette.
El Fabrizio demana traspàs d’informació de la gent que havia abans a la comissió de Cultura
per poder començar a treballar.
7. COMISSIÓ FEM XARXA
La Clara Q. comenta la percepció que tenen que les escoles públiques estan absorbint més
infants amb NEE que les concertades però com és una percepció de la que no tenen dades, ja
que no es poden facilitar, és complicat demostrar-ho.
Van demanar a les escoles aquesta informació i els hi van respondre que no podien facilitar
aquesta informació perquè al decret d’inclusió està especificat que no es pot compartir per
evitar greuges entre escoles.
La Clara E. explica que com inclusió s’estan movent per demanar dades i es neguen a donarles. La Clara explica que des del mateix CDIAP ja et dirigeixen a l’escola pública i a les escoles
concertades et conviden a marxar a la pública si tenen infants amb NEE.
8. EXTRAESCOLAR PISCINA
Carmen Secanella comenta com a usuària de l’extraescolar de piscina ha vist als seus fills i
altres nens que únicament es dediquen a fer piscines i els infants s’avorreixen i cansen, ho van
comentar amb la Miriam i això va canviar.
A un altre grup van fer als infants llençar-se de cap en poca fondària i un nen es va ferir a la
boca. Els grans no es canvien als vestidors si no al mig del passadís amb unes cortines, etc. I
proposa fer un canvi de centre de cara al curs vinent.
La Sheila corrobora la mateixa informació en grans, que en els grups de petits és diferent.
Que aquest any no és viable canviar però sí millorar lo que s’està fent.
També el fet que no puguin entrar els nostres monitors a les instal·lacions que son els nostres
ulls, i no els fan traspàs de la informació, entreguen els infants però no expliquen res als
monitors.
La Laia Gras de la comissió d’extraescolars comenta que son només dos persones a la comissió
i falten mans.
Informa que les queixes comentades, la Miriam les ha traslladat a Maristes.
Comenta que estan molt a sobre de Maristes per tenir més informació, que estan
constantment en comunicació però costa treballar amb ells.
La Laia comparteix el document de la recerca d’altres centres amb informació de diferents
clubs i espais.
La Sheila s’ofereix a ajudar a la recerca de centres.
9. PRECS I PREGUNTES
Deixem per la següent assemblea el tema de Consells de Delegades i la Comissió Entorns
Escolar.
Una família comenta el tema de tornar a insistir en saber alguna informació de l’avaluació de
competències.
La Sheila informa que no és un tema del Carlit, que és general no poder donar aquesta
informació, es va consultar a l’AFFAC i van informar que era així, no es podia informar.
Una família comenta que l’escola no té cap pla lector definit i que s’hauria d’insistir amb el
tema perquè és molt important.
10. ASSISTÈNCIA PER CURSOS A L’ASSEMBLEA
Hem assistit a la reunió 44 persones (representant 60 infants).
I sense més assumptes a tractar, s’aixeca la sessió de la que jo, la Secretària, n’estenc la
present acta amb el vist i plau de la Presidenta.

La Secretària

Susana Pérez del Estal

La Presidenta
Sheila Garcia Puig