ACTA DE L’ASSEMBLEA – 18 D’OCTUBRE DE 2022

ACTA DE L’ASSEMBLEA DE L’AFA DEL COL·LEGI PÚBLIC CARLIT A 18 D’OCTUBRE DE 2022

 

A la ciutat de Barcelona, el dia 18 d’Octubre de 2022 a les 17:00, es celebra l’assemblea de socis de l’AFA del Col·legi Públic Carlit.

 

1.      APROVACIÓ ACTA ASSEMBLEA ANTERIOR

S’aprova l’acta de l’assemblea anterior per 23 vots a favor (en aquell moment 27 famílies a la reunió votant), 4 abstencions.

2.     ACTUALITZACIÓ COMISSIONS

Es presenten les comissions, definint els seus integrants i els vocals.

Famílies noves demanen conèixer millor les comissions per poder formar-ne part, es fa un breu resum i es desenvoluparà amb més detall seguidament.

3.     Situació actual AFA

Es mostra la situació actual de l’AFA en xifres indicant els números de famílies i infants que son sòcies de l’Afa, número d’infants que fan ús de l’acollida, les extraescolars i el menjador.

 

4.     Presentació i aprovació del pressupost del curs 22/23
5.     S’ha enviat prèviament per mail a les famílies el pressupost econòmic del curs 22-23.

La tresorera presenta el pressupost per al nou curs 2022-23 detallant l’expectativa d’ingressos pel curs actual i les despeses.

Segons la previsió aquest any es tancarà amb un saldo positiu.

Una família pregunta si la despesa de 200 euros per pagar les Dj’s a la festa de benvinguda conjunta amb l’escola es repetirà cada any, i també per què no es va informar a tot l’Afa de la idea, no del cost. La tresorera i la presidenta indiquen que no ha de ser repetitiva, si no que es va decidir de forma puntual per a la festa de benvinguda d’enguany ja que semblava una proposta interessant i educativa pels infants, que l’escola va proposar i la junta va acceptar, informant prèviament a les comissions de l’AFA.

No obstant, la presidenta exposa que d’ara endavant en cas de sorgir una situació semblant, es mirarà la manera d’informar prèviament.

Un altre família consulta si la subvenció de l’Ajuntament és a fons perdut i la tresorera aclareix que si.

En relació al saldo sobrant segons la previsió, hi ha diverses propostes que s’estudiaran i valoraran per tractar en properes assemblees.

La Junta recorda que el saldo sobrant es una previsió i no és real, comissió comunicació fa constar que han de fer una despesa en un taulell d’anuncis i no està contemplat en el pressupost.

Fets els aclariments es vota i s’aprova el pressupost amb 25 vots a favor i 2 abstencions, en aquell moment 27 famílies votant.

 

6.     Activitats AFA durant el curs 22/23

Durant aquest any es proposa fer conjuntament amb l’escola la festa de benvinguda, el carnestoltes i la festa de la primavera.

Lligat amb aquestes activitats la comissió cultura presenta la seva proposta.

 

7.     Comissió Cultura

Comissió cultura presenta les festes de caire cultural que es tenen previst per aquest any.

S’havia previst fer Castanyada/Halloween però no estem a temps.

Es proposa recuperar la festa dels drets dels infants, suspesa durant el covid. Anteriorment es va fer en cap de setmana.

També es proposa fer conjuntament carnestoltes amb l’escola i posteriorment unir-nos a la rua del barri i allargar la festa. Es parlarà amb Cor Eixample i amb l’escola per veure com organitzar-ho.

Per Sant Jordi es proposa fer un tall de carrer per fer intercanvi de llibres i altres activitats per determinar, a la vegada que es deixaria un espai a la venda que preparin les famílies de 6è, amb les quals caldrà coordinar-se durant el curs en qualsevol activitat que es proposi.

També es preveu la de primavera.

I per últim el cinema a la fresca. Projectar pel·lícules al pati amb bon temps, de cara al maig. La idea és fer-ne dos, una a l’inici i una altra al final de curs. Es recorda que s’ha de demanar permís a l’ajuntament pel tema soroll.

 

8.     Comissió Patis

Aquest any es reformarà el pati mitjançant un projecte del consorci i l’Ajuntament de Barcelona amb un pressupost per centre de 215.000€, ja que el Carlit ha estat un dels 17 centres escollit sobre els 30 presentats.

La comissió exposa les parts que intervindran i l’agenda d’esdeveniments.

Una família pregunta si serà el pati únicament o també terrasses. Encara està per definir.

S’aclareix que referent al casal d’estiu, hi ha diverses opcions, endarrerir l’inici de les obres, poc probable per part del consorci, unir-nos al casal d’estiu d’un altre escola via AFA’S o fer casal d’estiu a un altre escola o espai on l’AEE organitza el casal.

A la propera reunió es preveu tenir totes les opcions sobre la taula per decidir.

 

9.     Comissió Inclusió

Es presenta i s’explica la campanya amb l’aFFac, es denuncia la manca de desplegament del Decret (150/2017) i es treballa la sensibilització amb diferents accions al territori per sensibilitzar a tota la comunitat educativa ja que és un tema que afecta a TOTS els infants.

Les accions legals que s’estan duent a terme son la denúncia en plana internacional i la demanda contenciós administrativa per denunciar el no desplegament del decret. Es una campanya sostinguda durant tot el curs i en tot el territori.

S’informa de les accions i actes on s’ha participat i dels propers esdeveniments on s’intervindrà com a AFA.

10.  Comissió Fem Xarxa

Les integrants de la Comissió informen que estan en comunicació amb altres escoles. Es vol fer una enquesta per recollir opinions relacionades amb l’acollida de tarda al mes de setembre, i poder valorar activitats juny i setembre, tenint en compte la implicació de l’escola i el procés d’adaptació de P3. Recalquen que interessa que participi tota la comunitat educativa per tal de valorar monitoratge i vetlladores NEE i altres activitats.

Per altra banda, també estan tractant amb les coordinadores el projecte Patis ja que hi ha escoles que ha han participat en aquest projecte i per valorar la seva experiència.

Informen que fan reunions cada mes en una escola diferent. La propera serà al Tabor.

Junta demana un feedback d’aquestes reunions. La comissió valorarà la millor manera de comunicar els assumptes tractats, be mitjançant l’enviament d’un email o compartint l’acta, prèvia consulta a la coordinadora en relació a la possibilitat de compartir acta.

11.  Comissió Entorns Escolars

S’explica que estem adherits a la revolta escolar i les dinàmiques dels talls de carrer. Es defineix fer talls trimestrals, fer pocs i de bona qualitat, ja que s’han de preparar amb 10 dies d’antelació.

S’informa que ens hem adherit al manifest contra la calor a les aules com a AFA, i per part de l’escola no tenim informació si s’ha adherit.

Es demanen idees i propostes per millorar la qualitat de l’entorn parc a l’entrada escola.

12.  Comissió Comunicació

Donaran suport general per fer comunicacions de festes, esdeveniments i altres matèries d’interès per a l’AFA.

Fan crida pel manteniment de la web, fer publicacions i mantenir les xarxes socials. S’informa que s’ha reactivat el Twitter. A la propera reunió es tractara quin tipus de comunicacions es poden compartir.

Hi ha missatges formals que es comuniquen via difusió però es valora positivament un espai on publicar altres missatges.

Per últim informen que referent a l’expositor de l’entrada el presentaran a l’AFA quan ho tinguin presentat i validat per l’escola.

 

13.  PRECS I PREGUNTES

Davant del dubte en relació al casalet de juny l’anterior presidenta de l’AFA confirma que en als papers d’inscripció d’AFA ja s’indica que per fer ús del casalet s’ha de ser sòcia de l’AFA. Per tant tothom està informat. Famílies noves i antigues.

Una família sol·licita que es pregunti a l’escola per a quin públic van destinades les festes conjuntes, principalment per saber si poden entrar ex famílies de l’escola, per després prendre una decisió com a AFA sobre si estem d’acord en limitar l’entrada exclusivament a les famílies actuals del Carlit. Es decideix deixar aquest punt per debatre a la propera assemblea.

Una família exposa un dubte sobre el material del que disposen els infants a l’espai migdia. S’indica que a la propera assemblea es presentarà la graella d’activitats i els materials amb els que compten per fer les activitats.

En quant a les proposta de què fer amb el possible saldo sobrant segons el pressupost presentat hi ha diverses propostes:

  • Vàries famílies demanen destinar-ne una part a ajudar famílies, siguin o no del AFA, per a les colònies. Es comenta que en el consell escolar es va dir que no es poden fer colònies cada any per problemes econòmics de famílies i perquè no hi ha prou docents per acompanyar els infants. Des de la Junta es demana informació al consell escolar per saber de quina dimensió estem parlant (número de famílies i possible cost, i aclarir la possible manca de docents per sortir de colònies).
  • Una família exposa que hi ha nens que no poden fer extraescolars per un tema econòmic també. S’informa que hi ha ajudes públiques per extraescolars però per colònies no, i que si volem que hi pugui haver ajudes a les extraescolars de l’AFA s’haurien d’obrir al barri i homologar-les per poder optar a aquests ajuts també. Es votarà aquest punt a la pròxima assemblea.

 

14.  ASSISTÈNCIA PER CURSOS A L’ASSEMBLEA

Hem assistit a la reunió 27 famílies (representant 46 infants).

 

I sense més assumptes a tractar, s’aixeca la sessió de la que jo, la Secretària, estenc la present acta amb el vist i plau de la Presidenta.

 

La Secretària                                                                            La Presidenta

 

Eva Ferro Valbuena                                                                 Montse Barriga