Actualitat

General

BENVINGUT P3!

Benvingut P3!

Adjunt deixem el PDF de presentació de l’AFA per qualsevol dubte o consulta.

Recordeu que l’AFA:

· Gestiona el servei d’acollidadel matí

· Gestiona el servei de menjador (cuina pròpia), amb coordinació amb l’escola.

· Organitza i fa el seguiment de les extraescolars

· També en col·laboració amb l’AEE s’organitza el casal d’estiu: juny, juliol i setembre.

· Atén i canalitza les inquietuds o iniciatives de les famílies relacionades amb l’escola.

· A través de les seves comissions organitza activitats com la festa de Benvinguda a P3 o activitas per St Jordi.

· Promou les connexionsentre les famílies, les altres escoles públiques i, en definitiva, amb tota la comunitat educativa.

Si teniu qualsevol dubte o problema amb el Menjador o l’acollida podeu escriure a la Míriam: afacarlit@gmail.com

Si teniu algun dubte sobre extraescolars de l’AEE podeu escriure al coordinador Miquel Àngel: miquel@ae-eixample.cat

presentació AFA_baixa

Ens veiem a l’escola!

General

PREN NOTA!

Benvolgudes famílies,

Esperem que estigueu bé i que ja ho tingueu tot a punt per començar les noves aventures d’aquest curs!
Us fem arribar el pla d’obertura del curs 21/22 que ha estat aprovat al Consell Escolar.
Si teniu qualsevol dubte o problema amb el Menjador o l’acollida podeu escriure a la Míriam: afacarlit@gmail.com
Si teniu algun dubte sobre extraescolars de l’AEE podeu escriure al coordinador Miquel Àngel: miquel@ae-eixample.cat
Ens veiem el dilluns a l’escola!

 

General

ACTA DE L’ASSEMBLEA DE L’AFA DE L’ESCOLA CARLIT A…

A la ciutat de Barcelona, el dia 18 de Juny de 2021 a les 20:30h, es celebra l’assemblea de sòcies de l’AFA de l’escola Carlit 1988, mitjançant Meet.

1.       APROVACIÓ ACTA ASSEMBLEA ANTERIOR

S’aprova l’acta de l’assemblea anterior per 9 vots a favor (en aquell moment 9 persones a la reunió votant).

2.       TANCAMENT ECONÒMIC CURS 2020-2021

Es presenta el tancament econòmic del curs i s’expliquen les diferents despeses i ingressos.

Es consulta el concepte “Monitors extres…” , la  Sandra aclareix que és el sou de la Ainhoa que, durant la baixa de la Miriam, feia les hores de la tarda que no estava la Judith.

Es consulta el concepte despeses bancàries, s’explica que ens van canviar el tipus de compte al no tenir ingressos per l’aturada a les extraescolars.

S’informa que a 5è curs li quedaran 1283,17€ del Cuida’m pel curs 2021-22.

Es pregunta sobre pressupost de patis i es torna a explicar projecte pati i PAM/PAD.

3.       RENOVACIÓ PARCIAL JUNTA.

S’ofereix la posició de tresorera i s’ofereix la Montse Barriga. Es gestionaran els papers de canvi de junta per afegir-la.

4.       TRASPÀS REUNIÓ EQUIP DIRECTIU : COMISSIONS MIXTES, EXTRAESCOLARS, JA NEDO, PROJECTE PANTALLES A 5È, DESPATX AFA.

La Sheila fa el traspàs d’informació de la darrera reunió entre escola i junta de l‘AFA.

S’informa del canvi d’ubicació del despatx de l’AFA, la junta va donar el Ok amb el vistiplau de la Miriam.

Sobre el “Ja nedo” l’escola va informar que es continuarà fent.

S’informa de la creació d’una Comissió permanent per tal de poder aprovar les extraescolars dels curs vinent abans del Consell escolar.

Es comenta que ens van explicar el projecte de 5è sobre l’ús de pantalles i que ens van sol·licitar col·laboració per fer xerrades sobre aquest tema. La junta vam estar d’acord en col·laborar amb xerrades primer sobre aquest tema que demana l’escola i més endavant mirar temes que interessin a les famílies i fer xerrades trimestrals.

La Sheila explica la proposta de l’escola de crear comissions mixtes, en principi menjador, extraescolars, pati i inclusió.

Una família pregunta si serien hores dels professors o és col·laboració.

Les famílies expliquen les seves objeccions i dubtes i la junta aclareix els dubtes.

Algunes famílies son reticents a que l’escola participi i opini en temes com extraescolars.

Algunes persones que han treballat abans en comissions mixtes amb l’escola  diuen que la seva experiència no és molt positiva.

La Clara E. explica que en el cas d’inclusió la comissió ja va néixer amb intenció que fos mixta, en principi no es va fer però des d’inclusió sí li veuen tot el sentit i explica que a patis també s’està col·laborant actualment.

També es comenta que en el cas de menjador i extraescolars les decisions que pren l’escola afecten al menjador o a les extraescolars, d’aquesta manera en comissions mixtes podrien ajudar a buscar solucions.

Una família pregunta si només serien aquestes quatre o si nosaltres podríem proposar una comissió mixta nova, com biblioteca per exemple.

Una altra família comenta el seu neguit per si els esforços dels professors van a les comissions en comtes d’anar a millorar el nivell educatiu.

El Joan explica que el que ens han plantejat no té res a veure amb això, que és una proposta que s’ha de treballar i valorar, que hi ha un document de treball que s’ha d’elaborar conjuntament on quedi tot reflectit.

S’exposa que una de les finalitats és que com a comissió mixta es por tenir més força en determinades negociacions amb empreses externes.

La junta proposa preparar el document entre escola i AFA, compartir-lo i votar a la propera reunió o comentar el document i els acords en la següent reunió abans de votar.

5.               CESSIÓ GESTIÓ MENJADOR.

Des de la junta s’ha buscat informació amb l’AFFAC sobre la cessió de menjador però pensem que encara no tenim suficient informació com per portar el tema a votació.

El Joan explica que també es un tema de terminis que si sortís en votació que cedim la gestió a l’escola,  l’escola ho ha de licitar i no estaríem a temps pel curs vinent. Aquest debat s’ha de tornar a tenir el 1er trimestre 21/22 per valorar la cessió pel curs següent.

La junta explica que si al consell escolar diem que no volem la gestió se la queda l’escola sí o sí perquè el menjador ha de seguir funcionant.

Una família pensa que seria imprudent negar-nos a gestionar, que millor seguir els canals correctes com ha explicat el Joan i que cedint la gestió perdríem  tota la informació, visió i poder de decisió.

Una altra família diu que si acceptem la gestió del menjador la podem acceptar fins a la data X que es pugui tornar a fer aquesta licitació. Si en aquest procés s’ha creat una comissió mixta que funcioni i ens agradi a les famílies perfecte, sinó podrem tornar a valorar si volem aquesta responsabilitat com a AFA.

Es planteja la possibilitat de votar si fem la cessió o no, però es comenta que aquest tema no s’ha votat mai, sempre s’ha donat per suposat.

Es decideix aplaçar les decisions fins tenir tota la informació i valorar com es planteja la comissió mixta.

6.       COMISSIÓ PATI : PAM/PAD

La Clara E. recorda la votació PAM/PAD, fa crida a votar i explica que a la propera reunió amb els resultats es plantejaran les possibles opcions.

7.       COMISSIÓ INCLUSIÓ : VOTACIÓ ADHESIÓ AL MOVIMENT EN CONTRA DEL CANVI DE TIPOLOGIA DE COMPLEXITAT.

La Clara E. explica que educació està traient recursos a centres d’alta complexitat perquè s’estan basant en dades de 2018.

Proposen si en adherim al moviment que reivindica que no es facin aquestes retallades. La Clara comenta que se’ns ha demanat com a AFA que ens adherim i participem en les mobilitzacions.

Es vota l’adhesió i s’aprova amb 15 sí i  1 no (16 famílies votant).

8.   COMISSIÓ FEM XARXA : MATRÍCULA VIVA, RETALLADES.

La Clara Q. explica que han obtingut una segona reunió dintre de dues setmanes amb el consorci pel tema de les adscripcions d’instituts i tema d’inclusió (les retallades comentades, tema matrícula viva, etc.)

Comenta que a nivell d’inclusió és clau aprestar a nivell de recursos humans i econòmics

Una família pregunta si podem saber quin % de matrícula viva tenim com per demanar un recurs d’acollida.

Fem xarxa explica que a partir de 3er es comptabilitzen els infants que necessiten l’aula d’acollida, han de ser mínim 8 infants, de llocs concrets i que donen el recurs per l’any següent. Pot passar que aquests infants marxin, que n’arribin més, etc.

L’any passat l’escola ho va demanar i li van donar una dotació extra de mig professor per donar suport.

9.   COMISSIÓ ENTORNS ESCOLARS.

La comissió explica que estan molt contentes amb els resultats dels dos talls i que de cara all curs vinents es preparen mes coses.

Per difusió s’ha enviat una enquesta a tots els grups per recopilar dades per poder reivindicar amb dades reals de les famílies.

La comissió explica el pressupost del que va disposar pels talls en que es va gastar els diners.

10.    PRECS I PREGUNTES.

Unes famílies comenten que encara no es te resposta al tema de si es barrejaran grups el curs que ve.

Es comenten les tres opcions possibles de cara al curs que ve, i que de les diferents opcions que hi ha que podrien preguntar a les famílies en el moment que s’estan canviant criteris pedagògics.

La Sheila explica que ja ho vam plantejar a la reunió de la junta amb l’escola per tema menjador, acollida, etc.,  i que ens van dir que encara no tenien el pla definitiu, que a infantil si es queda la heterogeneïtat i a primària quan tinguin el pla ens informaran. Que les entrades i sortides si preveuen que serien esglaonades.

La Sheila diu que al Consell tornaran a treure el tema per si hi ha novetats.

Es comenta que la classe de 6è farà una petita festa d’acomiadament en privat per tema Co-vid al pati, i volen agrair a l’AFA l’equip de so i la pantalla.

Una família  proposa anar dimarts 22 a les 19:00h a la tarda al parc a aplaudir/acomiadar als infants de 6è, s’acorda que sí i comunicació informarà a les famílies per fer crida a qui vulgui participar.

11.            ASSISTÈNCIA PER CURSOS A L’ASSEMBLEA

Hem assistit a la reunió 18 persones (representant 30 infants).

I sense més assumptes a tractar, s’aixeca la sessió de la que jo, la Secretària, n’estenc la present acta amb el vist i plau de la Presidenta.

 

La Secretària                                                                            La Presidenta

Susana Pérez del Estal                                                           Sheila Garcia Puig

 

General

Fem patis escolars coeducatius, naturalitzats i comunitaris

El projecte Fem patis escolars coeducatius, naturalitzats i comunitaris” s’inicia amb la unió de sis escoles i associacions de famílies de l’Eixample dret que compartim una mirada respectuosa i amable cap a l’infant. Neix de la necessitat d’impulsar la transformació dels nostres patis per aconseguir que siguin més naturalitzats, coeducatius, inclusius i comunitaris, tal i com indica el propi títol del projecte, aprofitant així el màxim potencial educatiu i lúdic dels espais de pati. És necessària la creació de zones específiques de joc més diverses, creatives, accessibles i inclusives.

L’objectiu principal seria, doncs, millorar i diversificar les oportunitats de joc i activitats a l’espai públic ja que està constatat que tenen amplis beneficis en el desenvolupament de la infància i incideix directament en la salut i la vida comunitària.

Els patis de les escoles tenen diferents usos: des de ser un espai valuós d’aprenentatge i convivència a l’escola fins a usos diversos per a tota la comunitat i el veïnat. És per això que aquest projecte promou la creació de patis comunitaris que ofereixin diversitat d’ambients i reptes lúdics i creatius, que garanteixin el contacte amb el verd i la natura, que tinguin una distribució equilibrada dels espais i que siguin confortables, funcionals i connectats amb l’entorn.

Del 10 al 20 de Juny dona’ns suport!

Més informació a: www.afacarlit.cat/patis

 
General

ACTA DE L’ASSEMBLEA DE L’AFA DE L’ESCOLA CARLIT A…

A la ciutat de Barcelona, el dia 7 de maig de 2021 a les 21:00h, es celebra l’assemblea de socis de l’AFA de l’escola Carlit, mitjançant Meet.

1. APROVACIÓ ACTA ASSEMBLEA ANTERIOR
S’aprova l’acta de l’assemblea anterior per 12 vots a favor i 6 abstencions (en aquell moment 18 persones a la reunió votant).
2. RENOVACIÓ PARCIAL DE LA JUNTA
S’informa que la Sandra, actual tresorera, deixarà el càrrec a final del curs. S’ofereix el càrrec per qui es vulgui presentar com a tresorer/a.
3. CANVI DE BANC
S’informa que el procés de canvi de banc es farà el curs vinent per evitar fer tràmits administratius dos vegades amb la renovació parcial de junta.
4. COMISSIÓ MENJADOR
Cristina, de la comissió menjador explica que des de la tornada de la baixa de la Miriam han detectat que no està anat tot tan fluït com hauria de ser en el temps de menjador. Comenta que la Miriam està fent de monitora de menjador de 6è ja que faltaria una monitor degut als desdoblaments de grups bombolla a infantil i cicle inicial. Des de la comissió es sol·licita pressupost per contractar un monitor per fer les feines que està fent la Miriam durant el període de temps que queda fins a final de curs. L’import pressupostat és de 1287,14€ i es proposa ho pagui l’AFA. Es vota i s’aprova amb el resultat de 11 vots a favor, 9 en contra i 7 abstencions (en aquell moment 27 persones a la reunió votant).
5. COMISSIÓ EXTRAESCOLARS
La comissió d’extraescolars presenta la graella amb la oferta d’extraescolars de cara al curs 2021-22.
S’expliquen les diferents activitats i es comenta que sobre l’activitat de piscina han tingut queixes sobre el preu per l’import que es cobra en concepte de matrícula.
S’ofereix l’opció pel curs vinent pagar igual aquest concepte de matrícula o pagar-lo prorratejats amb les quotes. Es porta a votació. El resultat és que guanya l’opció prorratejada amb 10 vots, 0 vots per l’opció de matrícula inicial i 14 abstencions (en aquell moment 24 persones a la reunió votant).
S’informa que totes les activitats ofertades continuaran a la tarda, no hi haurà extraescolars al migdia i molt possiblement s’oferirà l’acollida de tarda amb Pere Tarrés de P3 a 6è.
S’informa que l’escola ha tornat ha decidir que els infants de p3 no comencin a fer extraescolars fins al gener, però si poden fer acollida de tardes ja al setembre.
Unes famílies expressen la seva disconformitat i no hi troben cap coherència en sí poder fer acollida i no poder fer extraescolars durant el primer trimestre.
6. COMISSIÓ FUTUR I COMISSIÓ FEM XARXA: INSTITUTS.
Comissió futur explica que es va fer un escrit explicant la queixa sobre les adscripcions d’instituts i que en el cas de germans no es fes una moratòria. A la carta es va explicar el criteri de la distància, el tema de la inclusió i la SIEI que si hi ha al Fort Pius però no al
Balmes i la línia més innovadora de l’Angeleta respecte a la resta d’instituts. Es va rebre resposta del Consorci dient que molt probablement la decisió quedarà així i no hi haurà canvis.
La comissió va anar al Consell escolar municipal (CEM) per presentar la mateixa queixa, la resposta que van rebre va ser que ja ens havien donat resposta per escrit i recollien de nou la queixa però actualment estaven molt enfeinats amb les preinscripcions i que aquest no era l’espai per fer queixes d’aquest tipus “més individual”.
La comissió Fem xarxa comenta que en dos reunions s’ha comentat que altres AFA han recolzat al Carlit i que ningú s’ha trobat amb aquesta situació abans.
Es proposa portar la queixa al Síndic de Greuges i fer queixes a nivell individual com famílies, es farà un model de carta per qui vulgui enviar.
La comissió Fem xarxa comenta que tenen pendent una reunió sobre aquest tema amb el Consorci i trauran el tema de nou.
Es proposa també fer una recollida de signatures per adjuntar a la resposta al Consorci.
7. COMISSIÓ ENTORNS ESCOLARS
Comissió entorns escolars explica que algunes famílies van anar al tall que va organitzar la Ramon Llull i va anar molt bé.
Es valora molt positivament el tall del carrer d’avui davant de la nostra escola i que la resposta de les famílies ha estat molt bona. Potser ha estat una mica curt per poder fer més activitats, queda pendent per la propera convocatòria.
Es comenta el “Projecte branques verdes”, la idea és fer uns eixos verds que connectin diferents escoles que convergeixen en eixos de carrers i aprofitar els projectes de “superilla”. Es vota sobre adherir-nos al projecte i s’aprova amb 18 vots a favor i 2 abstencions (en aquell moment 20 persones votant).
8. REMESA COMISSIÓ ENTORNS ESCOLARS.
La junta informa que la comissió entorns escolars va demanar un pressupost pel material per fer el tall del carrer de 90,25€ i vam votar com a junta que sí es donava aquest pressupost.
9. PROJECTE PATIS
L’Albert explica el projecte patis que hi ha en marxa de 6 escoles del districte, que ja es va votar i del que vam passar fases quedant primers (Decidim, PAM/PAD).
Ara estem en la fase que es concreta el projecte, l’import a aconseguir al projecte seria de 1.500.000€ a repartir entre les escoles, 250.000€ per escola de pressupost. Entre el 10 i el 20 de juny la ciutadania tornarà a votar i si guanyem, aconseguim aquest pressupost per fer la obra del pati.
10. CUIDA’M 6è
S’informa, per a què consti en acta, que la junta ja ha fet la primera transferència de 1207,50€ dels diners del Cuida’m pel viatge de fi de curs de 6è.
11. PRECS I PREGUNTES
Es realitza una consulta sobre l’import de monitor i projecte del pati.
12. ASSISTÈNCIA PER CURSOS A L’ASSEMBLEA
Hem assistit a la reunió 28 persones (representant 45 infants).

I sense més assumptes a tractar, s’aixeca la sessió de la que jo, la Secretària, n’estenc la present acta amb el vist i plau de la Presidenta.

La Secretària

Susana Pérez del Estal

La Presidenta

Sheila Garcia Puig

General

ACTA DE L’ASSEMBLEA DE L’AFA DE L’ESCOLA CARLIT A…

A la ciutat de Barcelona, el dia 26 de març del 2021 a les 21:00h, es celebra l’assemblea de sòcies de l’AFA de l’escola Carlit , mitjançant Meet.
1. APROVACIÓ ACTA ASSEMBLEA ANTERIOR
S’aprova l’acta de l’assemblea anterior per 15 vots a favor i 3 abstencions (en aquell moment 18 persones a la reunió votant).
2. INSCRIPCIÓ VOCALS
S’ofereixen com a vocals de l’AFA l’Albert Pérez i la Clara Queralt, es farà la inscripció com a vocals dels dos.
3. VOTACIÓ PROJECTE PATIS
La Clara Edo fa un breu resum del projecte patis que es va presentar a la reunió anterior i es procedeix a la votació.
S’aprova la votació per unanimitat amb 30 vots a favor (en aquell moment 30 persones a la reunió votant).
S’informa que com a AFA farem difusió del projecte Decidim (PAM/PAD) del qual forma part l’escola Carlit conjuntament amb altres escoles del barri.
4. VOTACIÓ TALLEM ELS CARRERS
La Comissió Entorns Escolars explica la proposta de tallar els carrers propers a l’escola per seguir el moviment d’Eixample Respira i Revolta Escolar.
S’aprova la votació per 24 vots a favor i 7 abstencions (en aquell moment 31 persones a la reunió votant).
5. DECISIÓ COM A AFA SOBRE LES ADSCRIPCIONS A INSTITUTS I ANGELETA FERRER
La comissió Fem Xarxa explica la situació que ja es va informar a la reunió anterior, que han canviat les adscripcions als instituts i s’ha de decidir que fem com a famílies de l’escola Carlit.
Diferents famílies plantegen si és prioritari lluitar per l’adscripció al Fort Pius o lluitar només per l’adscripció a l’Angeleta Ferrer o si és millor poder mantenir totes les opcions. Es comenta també que preocupa a les famílies el tema de la mobilitat per la distància amb els futurs instituts adscrits (poeta Maragall) i per la continuïtat de projecte educatiu. Es proposa sol·licitar una reunió al Consorci perquè ens expliqui la decisió, conèixer els criteris i comentar l’opinió de les famílies del Carlit. Es crea una nova comissió temporal per tractar i seguir aquest tema, la “Comissió Futur”, s’ofereixen com a voluntaris l’Àlex Muñoz, la Blanca Martos, la Carmen Secanella, l’Eva Maria López, la Natàlia Alarcón, la Maria Surgona, la Nerea Bellver i el Jordi Sabaté.
6. COMISSIÓ MENJADOR
La Comissió Menjador explica el pagament i la logística en cas de confinament.
La comissió ha negociat amb l’empresa de menjador i en cas de confinament individual o grupal es tindran dos opcions, la opció que s’agafi serà per tots els dies de confinament:
Opció 1: Anar a buscar el menjar a l’escola, en aquest cas es paga com sempre.
S’haurà de recollir el menjar de 12 a 12:30h per la porta d’emergència, si la persona que va no es pare, mare o tutor/a s’ha de portar l’autorització a tercers que està al blog del menjador de la web de l’AFA.
Opció 2: No anar a buscar el menjar a l’escola. En aquest cas no es paga res.
En tots dos casos i sempre, les famílies han d’avisar a la Miriam si aniran a buscar el menjar o no. Les famílies que no avisin, se’ls cobrarà com una absència normal cada dia. El primer dia de confinament sí es cobrarà com una absència normal, es retornarà la part de matèria prima només.
En els casos de confinament individual es demanarà justificant conforme s’ha fet PCR al CAP.
Aquestes condicions apliquen al confinament grupal a partir de l’1 febrer 2021 i al individual a partir del 22 de març 2021.
7. COLÒNIES
La Sheila informa dels resultats de les respostes de les famílies sobre les colònies.
Finalment aniran 58 infants de 48 famílies (39 de l’AFA i 9 no de l’AFA).
Els participants per cada grup son: Xaloc 8, Garbí 7, Mestral 6, 3er 10, 4rt 17 i 5è 10.
Tindran lloc els dies 21,22 i 23 de maig a la “Casa dels Porxos” a Sau.
Les famílies rebran e-mail amb confirmació, preu exacte i data per la reunió informativa.
8. RECTIFICACIÓ CUIDA’M 5è
Pels Workbooks de 5è l’escola tenia un pressupost de 637,50€ però han trobat un proveïdor amb un preu menor.
Finalment el preu és de 466,83€ i s’ha fet la transferència a l’escola per aquest import, restant del pressupost de cuida’m de 5è.
9. PRECS I PREGUNTES
Jaume Tenes (família nouvinguda) pregunta per la possibilitat de tenir acollida de tarda, s’informa que tradicionalment no ha sortit l’acollida de tarda per falta d’infants a l’activitat.
De cara al curs vinent es tornarà a proposar consultant amb AEE i Pere Tarrés condicions i participants mínims.
Laia pregunta per la extraescolar d’anglès que en aquest moment està aturada ja que presencialment han de ser un grup màxim de 6 infants i en son més apuntats i telemàticament les famílies es donaven de baixa.
La comissió extraescolars comenta que en aquests moments no hi ha novetats.
10. ASSISTÈNCIA PER CURSOS A L’ASSEMBLEA
Hem assistit a la reunió 34 persones (representant 53 infants).
I sense més assumptes a tractar, s’aixeca la sessió de la que jo, la Secretària, n’estenc la present acta amb el vist i plau de la Presidenta.

La Secretària

Susana Pérez del Estal

La Presidenta

Sheila G. Puig